Na dzisiejszej godzinie z wychowawcą uczniowie aktywnie "badali" bezpieczeństwo w naszej szkole. Żadne ankiety nie są w stanie naprawdę rzetelnie określić, w których miejscach szkoły uczniowie czują się dobrze i bezpiecznie, a w których mniej.
Postanowiliśmy zatem zacząć od zapoznania się z nowo wywieszonymi normami społecznymi w naszej szkole. Czemu one służą? padały pytania. Odpowiedź znaleziono - bezpieczeństwu.
Metodą ruchomej tarczy uczniowie określali, do których norm zawsze się stosują i są ich mocną stroną. Niekiedy ze skrępowaniem oceniali swoje słabe strony, wskazując na normy, których zdarza im się nie przestrzegać.
Wspólnie rozmawialiśmy i zastanawialiśmy się nad tym, jak pomóc i uczyć się od siebie nawzajem, dając dobry przykład.
Metodą poczty uczniowie określali, sytuacje, które sprawiają, że w szkole czują się dobrze i bezpiecznie. Starali się również opisać sytuacje, które to bezpieczeństwo zakłócają. Zebrane informacje pozwolą nam wspólnie ustalić wnioski do dalszej pracy.
Na sam koniec "badania", uczniowie dostali każdy po 4 cenki, w dwóch kolorach. Zielone mieli naklejać na miejsca w szkole, w których czują się bezpiecznie; czerwone zaś tam, gdzie ich komfort zostaje zakłócony. Po 5 minutach szkoła była już oceniona. Uczniowie na bieżąco uzasadniali dokonanie wyboru i przyklejenie cenki w konkretnym miejscu. Pozwoliło nam to uzyskać wiele cennych informacji, a zaraz dało już pomysły jak te czerwone zmienić na zielone :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz